Geografia

VIERA MÚDRA

Milí žiaci, v týchto dňoch sa nestretávame v škole, ale úlohy Vám budem zasielať .

Žiaci, ktorí čítate tieto pokyny, upozornite aj svojich spolužiakov, aby vedeli, čo majú robiť, možno nemajú internet, ale UČEBNICE MÁ KAŽDÝ. Ďakujem.

Prosím Vás, pozorne si prečítajte, čo máte robiť, postupujte podľa mojich pokynov.

Prajem všetkým pevné zdravie, veľa úspechov a VEĽA CHUTI DO UČENIA.

5. B, 5. C

18. 10. 2020

Viera Múdra - Zadanie č. 1

Otvorte učebnicu Geografie na strane 12. Prečítajte text Pohyby Zeme - prečo sa striedajú deň a noc, prečo sa striedajú ročné obdobia ( od strany 12 po stranu 15 ). Do svojich zošitov odpíšte text v oranžových rámčekoch ( Zapamätajte si ) na strane 13 a 15.

Zošity budem kontrolovať, keď sa vrátite do školy.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

28.10.2020

Viera Múdra - Zadanie č. 2


Milí žiaci,
otvorte učebnicu Geografie na strane 16.
Prečítajte text : POVRCH ZEME ( od strany 16 po stranu 18 )
Do svojich zošitov napíšte tieto poznámky :

POVRCH ZEME
Farby na mapách znamenajú :
- zelená - lúky, lesy
- hnedá - kopce, hory
- modrá - voda, rieky, moria, oceány
Povrch Zeme tvorí pevnina ( svetadiely ) a voda ( oceány )
OCEÁNY : 1. Tichý oceán
2. Atlantický oceán
3. Indický oceán
4. Severný ľadový oceán
SVETADIELY : 1. Európa
2. Ázia
3. Amerika
4. Afrika
5. Austrália
6. Antarktída

Najvyššie miesto na Zemi - pohorie Himaláje.
Najnižšie miesto na Zemi - Mariánska priekopa v Tichom oceáne.


Úloha : V učebnom texte boli aj tieto slová : ( porozmýšľaj, poskladaj písmená a napíš )


A V D O ......................... R A E Ó P U .................................. I A Á Z .....................
E L J Á I M H A ............................. K R A I F A ......................... E Á N C O ...................
Zošity budem kontrolovať, keď sa vrátite do školy.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4.11.2020

Viera Múdra - Zadanie č. 3


Milí žiaci,
otvorte učebnicu Geografie na strane 19.
Prečítajte text : CESTY OBJAVITEĽOV DO ROZNYCH ČASTÍ ZEME
( od strany 19 po stranu 21 )
Do svojich zošitov napíšte tieto poznámky:


CESTY OBJAVITEĽOV DO ROZNYCH ČASTÍ ZEME
Ľudia sa snažili hľadať a spoznávať nové krajiny, aby v nich mohli žiť a využívať ich.
Vďaka objaviteľom, cestovateľom, námorným kapitánom vieme, že Zem je guľatá a na jej
povrchu je pevnina a oceány.
Významní objavitelia :
1. Krištof Kolumbus - objavil svetadiel Ameriku.
2. Fernao Magalhaes ( Magaljenš ) - oboplával zemeguľu - dokázal, že Zem je guľatá.
3. James Cook ( Kúk ) - objavil Austráliu a Antarktídu.
4. Edmund Hillary - ako prvý vystúpil na najvyššiu horu sveta Mount Everest.
5. Žak Piccard - v špeciálnej ponorke sa dostal na dno Mariánskej priekopy v Tichom
oceáne.
6. Roald Amundsen - ako prvý dosiahol južný pól v Antarktíde.
V dnešnej dobe pri spoznávaní krajín cestovatelia využívajú modernú techniku.

Zošity budem kontrolovať, keď sa vrátite do školy.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10.11.2020

Viera Múdra - Zadanie č. 4


Milí žiaci,
otvorte učebnicu Geografie na strane 22.
Prečítajte text : OBJAVOVANIE VESMÍRU A VYUŽITIE KOZMONAUTIKY
( od strany 22 po stranu 23 )
Do svojich zošitov napíšte tieto poznámky:


OBJAVOVANIE VESMÍRU A VYUŽITIE KOZMONAUTIKY
Vedcom sa podarilo zostrojiť rakety, ktoré umožnili cesty do vesmíru.
Jurij Gagarin - vyletel prvý do vesmíru
Ivan Bella - prvý slovenský kozmonaut
Na obežnej dráhe Zeme sa pohybujú satelity ( družice ), ktoré ľuďom poskytujú rôzne služby a informácie.
- Meteorologické satelity - zabezpečujú informácie pre predpoveď počasia
- Satelity GPS - zabezpečujú informácie pre navigáciu vodičov a turistov
- Komunikačné satelity - zabezpečujú telefonické spojenie, internet a prenos informácii
- Televízne satelity - umožňujú televízne vysielanie
- Výskumné satelity - sledujú znečisťovanie životného prostredia
- Vojenské satelity - využíva ich armáda ( vojaci )
- Vesmírne satelity - umožňujú robiť vedecké výskumy
- Medziplanetárne sondy - získavajú informácie o Slnku, iných planétach, kométach

Zošity budem kontrolovať, keď sa vrátite do školy.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

18. 11. 2020

Viera  Múdra - Zadanie č. 5 

Milí žiaci, otvorte učebnicu Geografie na strane 24. 

Prečítajte text : ČO MOŽEME VIDIEŤ NA GLÓBUSE ( od strany 24 po stranu 27 ) -dobre si pozrite obrázky v učebnici 

Do svojich zošitov napíšte tieto poznámky:

GLÓBUS 

 Glóbus je zmenšený guľatý model Zeme. 

 Rovnobežky:     - majú tvar kruhu                                                                                                                                  - najväčšia sa volá rovník ( vedie stredom okolo Zeme )                                                                  - smerom na sever a juh sa zmenšujú                                                                                                - dôležité rovnobežky - obratník Raka, obratník Kozorožca, polárne kružnice 

Poludníky :         - majú tvar polovice kruhu                                                                                                                - spájajú severný a južný pól                                                                                                                - všetky majú rovnakú veľkosť                                                                                                            - dôležité sú poludníky 0° a 180°                                                                              Poludníky a rovnobežky vytvárajú geografickú sieť.                                                                          Pomocou nej určujeme presnú polohu na Zemi.                                                                              Svetové strany :     sever ( S ) západ ( Z ) východ ( V ) juh ( J )                                                        

Zošity budem kontrolovať, keď sa vrátite do školy.

6. A, 6. B

18. 10. 2020

Viera Múdra - Zadanie č. 1

AFRIKA - poloha a pobrežie ( str. 12 - 13 ) - prečítať text, všetky tmavšie vytlačené slová nájdite na mape, ktorú máte na strane 12.

Do zošitov prepíšte tieto poznámky :

AFRIKA - poloha a pobrežie

- Afrika je 3. najväčší svetadiel - cez Afriku vedú : rovník obratník Raka obratník Kozorožca nultý poludník - pobrežie Afriky obmýva : Atlantický oceán Indický oceán Stredozemné more Červené more - pri pobreží Afriky sú zálivy : Guinejský záliv Malá Syrta Veľká Syrta prielivy ( vytvorila príroda ) : Gibraltársky prieliv Mozambický prieliv prieplav ( vytvorili ľudia ) : Suezský prieplav polostrov : Somálsky polostrov ostrovy : Madagaskar Kanárske ostrovy

Úloha : MA - NÍK - OS - KAR - RE - ÁN - O - ROV - GAS - MO - TROV - DA - CE


Z týchto slabík vytvor 5 slov, ktoré máte v učebnom texte. Napíš ich do zošita. Úlohu môžeš odfotiť a poslať mi na FB.

Zošity budem kontrolovať, keď sa vrátite do školy.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

28.10.2020

Viera Múdra - Zadanie č. 2


Milí žiaci, budete pracovať podľa pokynov s učebnicou GEOGRAFIA pre 7. ročník.
- prečítajte v učebnici učebný text AFRIKA - povrch na stranách 16 a 17.
Na mape, ktorú máte na strane 16, nájdite všetky geografické názvy - tmavšie vytlačené slová.
Do zošitov si napíšte tieto poznámky :


AFRIKA - povrch
- Povrch Afriky sa neustále mení - formuje ho voda, vietor ľadovec.
- Vietor prenáša piesok a tvorí pieskové kopce - duny.
- Povrch Afriky tvoria :
Pohoria : - Kilimandžáro ( najvyššie pohorie )
- Atlas
- Dračie vrchy
- Etiopská vysočina
- Tibesti
- Ahaggar
Panvy : - Konžská panva
Púšte : - .............................
- .............................
- ............................. ( Názvy púšti hľadajte v učebnom texte a na mape )
- nerastné suroviny v Afrike : ropa, zemný plyn, diamanty, farebné kovy


Úloha na precvičenie :
KA - LAS - HA - RI - SA - AF - RA - AT

Z týchto slabík vytvor 3 slová, ktoré máte v učebnom texte. Napíš ich do zošita. Úlohu môžeš odfotiť a poslať mi na FB.


Zošity budem kontrolovať po návrate do školy.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4.11.2020

Viera Múdra - Zadanie č. 3


Milí žiaci, budete pracovať podľa pokynov s učebnicou GEOGRAFIA pre 7. ročník.
- prečítajte v učebnici učebný text AFRIKA - podnebie na stranách 18 až 21.
- dobre si prezrite mapu, ktorú máte na strane 18, obrázky na stranách 19, 20 a 21.
Do zošitov si napíšte tieto poznámky :

AFRIKA - podnebie
- Podnebie v Afrike vytvára pásma v smere rovnobežky, ktoré sa rozkladajú od rovníka
smerom na sever a na juh.
1. subtropické podnebie:
- tvorí úzky pás na severe pri Stredozemnom mori a na juhu Afriky
- zrážky prichádzajú od oceánov - Atlantického a Indického
- rastie tam množstvo vždy zelených kríkov, pestujú tam pomaranče, citróny, mandarínky
2. suché tropické ( teplé ) podnebie:
- málo tam prší, občas prichádzajú prudké lejaky, medzi teplotou cez deň a v noci sú veľké
rozdiely
- na severe pri obratníku Raka vznikla Sahara - najväčšia púšť na svete
- na juhu pri obratníku Kozorožca vznikli púšte Kalahari a Namib
3. veľmi vlhké a veľmi horúce tropické podnebie ( rovníkové ):
- je tam veľa zrážok, prší takmer každý deň
- sú tam malé rozdiely medzi teplotou cez deň a v noci
- rastú tam husté poschodové lesy
Podnebie Afriky ovplyvňujú :
- nadmorská výška
- prúdenie morskej vody
- prúdenie vzduchu - pravidelné vetry - pasáty

Úloha na precvičenie :
do zošita nakreslite obrázok, ktorý znázorňuje vznik pasátov a antipasátov. Úlohu môžeš odfotiť a poslať mi na FB.

Zošity budem kontrolovať po návrate do školy.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10.11.2020

Viera Múdra - Zadanie č. 4


Milí žiaci, budete pracovať podľa pokynov s učebnicou GEOGRAFIA pre 7. ročník.
- prečítajte v učebnici učebný text AFRIKA - vodstvo na stranách 22 a 25.
Na mape, ktorú máte na strane 22, nájdite všetky geografické názvy - tmavšie vytlačené
slová.
Do zošitov si napíšte tieto poznámky :


AFRIKA - vodstvo
RIEKY - odvodňujú územia
- úmorie Atlantického oceána :
Níl - najdlhšia rieka v Afrike, 2. najdlhšia na svete,
Niger, Kongo, Senegal, Gambia
- úmorie Indického oceána :
Zambezi, Limpopo
- bezodtoková oblasť : rieky sa vlievajú do jazera, alebo zanikajú v púšti
Okavango ( púšť Kalahari )


JAZERÁ : Viktóriino jazero ( Ukerewe ) - najväčšie jazero
Tanganika, Malawi, Rudolfovo jazero
- v púšti na miestach, kde je podzemná voda vznikli oázy
- korytá občasných riek ( rieky, ktoré sa stratia v púští - vyschnú ) sa volajú vádí


Úloha na precvičenie :
PO - GER - NI - KON - ZI - PO - BE - LIM - NI - GO - ZAM - GA - KA - TAN


Z týchto slabík vytvor 5 slov, názvy riek, ktoré máte v učebnom texte. Napíš ich do zošita. Úlohu môžeš odfotiť a poslať mi na FB.


Zošity budem kontrolovať po návrate do školy.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

19. 11. 2020

Viera  Múdra  - Zadanie č. 5

                                                                                                                                                               Milí žiaci, budete pracovať podľa pokynov s učebnicou GEOGRAFIA pre 7. ročník.


- prečítajte v učebnici učebný text AFRIKA - rastlinstvo a živočíšstvo na str. 26 - 29.

         Na mape, ktorú máte na strane 26, nájdite podľa farby všetky geografické názvy - tmavšie vytlačené slová v texte.                                                                                                                    Do zošitov si napíšte tieto poznámky :

AFRIKA - rastlinstvo a živočíšstvo                                                                                                     - rastlinstvo a živočíšstvo je rovnomerne rozmiestnené na juh a sever od rovníka v pásmach

 - tropické dažďové lesy :

 - je tam vlhko, teplo, rastú tam husté porasty vzácnych druhov stromov,                                         žijú rôzne druhy hmyzu, vtákov, hady, opice ...

- savany: - trávnaté oblasti, osamelé stromy - akácie, baobaby,                                                        žijú tam antilopy, zebry, byvoly, slony, žirafy, levy, leopardy, hyeny, kŕdle vtákov

- púšte : - na okrajoch púští ojedinele rastú teplomilné a suchomilné druhy rastlín,                        žijú tam prevažne nočné druhy živočíchov - hmyz, hady, hlodavce, púštna líška ...

  oázy - miesta, kde sa vyskytuje podzemná voda, žijú tam ľudia

- subtropické rastlinstvo : - na pobreží Stredozemného mora - rastú tam palmy, citrusy

Výškové stupne rastlinstva :

- nakreslite do zošita kreslený obrázok na strane 28, dopíšte aj čísla nadmorskej výšky                a názvy rastlinných stupňov.

Úlohu môžeš odfotiť a poslať mi na FB.


Zošity budem kontrolovať po návrate do školy.

7. A, 7. B

18. 10. 2020

Viera Múdra - Zadanie č. 1

PODNEBIE EURÓPY ( str. 11 - 13 ) prečítajte text v učebnici, pozrite si mapy a obrázky, do zošitov napíšte poznámky.

PODNEBIE EURÓPY Podnebie ovplyvňujú činitele : - geografická šírka ( vzdialenosť od rovníka ) - vzdialenosť od oceána - západné vetry - teplý Golfský morský prúd - nadmorská výška - rozloženie nížin a pohorí

Podľa geografickej šírky ( vzdialenosti od rovníka ) sú v Európe 3 podnebné pásma : - studené pásmo - pobrežie Severného ľadového oceána - mierne teplé pásmo - patrí tu najväčšia časť Európy - teplé pásmo ( subtropické ) - oblasti pri Stredozemnom mori

Najviac zrážok spadne na pobreží Európy a vo vysokých pohoriach.


Precvičovane - opakovanie: / pracujte s učebnicou /
Do zošita napíšte :
1. Tri polostrovy v Európe : ..........................................................................................................
2. Tri moria, ktoré omývajú Európu : ........................................................................................
3. Tri ostrovy, ktoré patria k Európe : .......................................................................................
4. Tri pohoria v Európe : ..............................................................................................................
5. Doplň, čo to je : Mont Blanc ..................................................................................................
Etna ..............................................................................................................
Alpy ..............................................................................................................


Kto má možnosť, môže úlohu odfotiť a poslať na môj Fb.

Zošity budem kontrolovať, keď sa vrátite do školy.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

28.10.2020

Viera Múdra - Zadanie č. 2

Milí žiaci,

budete podľa pokynov pracovať s učebnicou GEOGRAFIA pre 8. ročník
VODSTVO EURÓPY ( str. 14 - 17 )
- prečítajte text v učebnici, pozrite si mapy a obrázky, do zošitov napíšte poznámky. VODSTVO EURÓPY
K vodstvu patria : rieky, jazerá, vodopády, podzemná voda a ľadovce.
Rieky :
- do Severného ľadového oceána tečie Pečora
- do Atlantického oceána tečú Dunaj, Labe, Rýn, Seina, Temža, Don, Visla
- do bezodtokovej oblasti tečie Volga ( najväčšia rieka Európy )
Riečny kanál Rýn - Mohan - Dunaj umožňuje lepšie využitie riek na vodnú dopravu.
Jazerá : Ladožské jazero
Onežské jazero
Balaton
Vodopády :
sú vo vysokých pohoriach a vo fjordoch na pobreží Nórska
Podzemná voda : dôležité sú minerálne pramene, termálne pramene a krasová voda,

ktorá vytvorila jaskyne.

Ľadovce : pevninské - pokrývajú ostrovy v Severnom ľadovom oceáne
horské - v najvyšších horách - v Alpách

Precvičovane - opakovanie: / pracujte s mapou v učebnici /

Do zošita napíšte, do ktorých morí tečú rieky :
1. Rieka Dunaj tečie do : ...........................................................................................................
2. Rieka Temža tečie do : .........................................................................................................
3. Rieka Visla tečie do : ............................................................................................................
4. Rieka Volga tečie do : ..........................................................................................................
5. Rieka Pád tečie do : ..............................................................................................................

Zošity budem kontrolovať po návrate do školy.

Kto má možnosť, môže úlohu odfotiť a poslať na môj Fb.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4.11.2020

Viera Múdra - Zadanie č. 3

Milí žiaci,
budete podľa pokynov pracovať s učebnicou GEOGRAFIA pre 8. ročník
TYPY KRAJÍN, VPLYV ČLOVEKA NA KRAJINU ( str. 18 - 21 )
- prečítajte text v učebnici, pozrite si mapy a obrázky, do zošitov napíšte poznámky. TYPY KRAJÍN
Rozšírenie pôd, rastlín a živočíchov ovplyvňuje : - geografická poloha Európy
- charakter podnebia
Typy krajín - na základe geografickej šírky - vegetačné pásma
- na základe nadmorskej výšky - výškové vegetačné stupne
Vegetačné pásma :
A ) studené pásmo :

- pásmo tundry - machy, lišajníky, nízke stromy a kríky
B ) mierne pásmo :
- pásmo ihličnatých lesov ( tajga ) - smreky, borovice, brezy
- zmiešané listnaté opadavé lesy - buky, hraby, duby, jedle
- stepi a lesostepi - trávnaté porasty, väčšinou boli premenené na úrodnú pôdu
- púšte a polopúšte - sú v okolí Kaspického mora
C ) teplé pásmo : - subtropické listnaté a stálozelené lesy - duby, gaštany, cédre, vavríny
Výškové vegetačné stupne :
- stupeň duba
- stupeň buka
- stupeň smreka
- stupeň kosodreviny
- holé skaly

VPLYV ČLOVEKA NA KRAJINU
- vplyvy človeka na prírodu sú :
1 pozitívne - človek prírode pomáha, chráni ju
2 negatívne - človek prírode škodí

- vyrúbavanie pôvodných lesov ( sprievodným javom sú povodne )
- znečisťovanie vodných tokov
- zaberanie ornej pôdy
- ťažba nerastných surovín
- skládky odpadov
- šírenie nepôvodných rastlín a živočíchov

Zošity budem kontrolovať po návrate do školy.

19. 11. 2020

Viera Múdra  -  Zadanie  č. 5

Milí žiaci,

budete podľa pokynov pracovať s učebnicou GEOGRAFIA pre 8. ročník

KORENE EURÓPSKEJ CIVILIZÁCIE A KULTÚRY ( str. 22 - 23 )

- prečítajte text v učebnici, pozrite si obrázky, do zošitov napíšte poznámky.

KORENE EURÓPSKEJ CIVILIZÁCIE A KULTÚRY

- európska civilizácia nadväzuje na základy civilizácií, ktoré tu boli už pred našim       letopočtom

Dôležité obdobia vývoja civilizácie :

Antické obdobie :

 - staroveké Grécko - demokracia, divadelné hry, olympiáda                                                           - grécki a rímski učenci ( matematika, geometria, tvar a rozmery Zeme )                                       - premyslené rímske stavby ( vodovod, zavlažovanie )

Kresťanská tradícia

- cirkev mala vplyv na panovníkov                                                                                                      - výstavba kostolov, kláštorov, historických budov

Obdobie humanizmu a renesancie

- zámorské objavy, rozvoj vzdelanosti, techniky

Priemyselná revolúcia

- rozvoj priemyslu

Tradície demokracie

- vznik demokracie v Grécku                                                                                                              - priznávanie všeobecného volebného práva

Zjednocovanie Európy

- proces zjednocovania v rámci Európskej únie

Zošity budem kontrolovať po návrate do školy.

Kto má možnosť, môže úlohu odfotiť a poslať na môj Fb.    

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

28.10.2020

Viera Múdra -  Zadanie č. 2

 Milí žiaci, keďže nemáte správne učebnice pre Váš ročník, pridávam Vám prefotené stránky z učebnice.

- prečítajte prefotený učebný text, do zošitov napíšte poznámky.

                                 SLOVENSKO - povrch - nížiny, kotliny, pohoria
Všetky povrchové celky tvoria Panónsku panvu a Karpaty.
Panónska panva - rozľahlá zníženina, tvoria ju :
                                       - Podunajská nížina - najväčšia
                                       - Záhorská nížina
                                       - Východoslovenská nížina
Karpaty : I. vonkajšie
                II. vnútorné : - jadrové pohoria
                                       - sopečné doliny
                                       - Slovenské rudohorie
                                       - karpatské kotliny a doliny
Vonkajšie Karpaty - flyšové pohoria
                  - tvoria ich flyšové horniny - pieskovce a ílovce
                  - patria tu : Biele Karpaty, Javorníky, Oravské Beskydy, Čergov

Vnútorné Karpaty - jadrové pohoria
                  - tvoria ich tvrdé jadrové horniny - žuly, ruly, vápence
                  - patria tu : Malé Karpaty, Malá Fatra, Veľká Fatra, Tatry,                                                Nízke Tatry, Tríbeč,  Strážovské vrchy, Súľovské vrchy                              - tieto pohoria najviac vyhľadávajú turisti

Vnútorné Karpaty - sopečné pohoria
                  - tvoria ich sopečné horniny - ryolity, andezity, čadiče, tufy
                  - patria tu : Poľana, Štiavnické vrchy, Kremnické vrchy,                                                          Slanské vrchy, Vihorlat                                                                          - sú tam náleziská vzácnych kovov

Slovenské rudohorie
                  - patria k nemu aj vápencové pohoria, v ktorých voda vytvorila                            jaskyne a krasové útvary
                 - Slovenský raj, Slovenský kras, Muránska planina

Karpatské doliny a kotliny
                 - sústreďuje sa v nich činnosť človeka
                 - najvýznamnejšie kotliny sú : Juhoslovenská, Hornonitrianska,                           Žilinská, Turčianska, Podtatranská, Zvolenská, Hornádska,                                 Košická a Horehronské podolie


Úlohy na precvičenie :
1. Vyhľadajte na mape pohorí ( učebnica str. 7 ) jaskyne (sú označené farebnou značkou).
Do zošitov napíšte mená 5 jaskýň.
.................................................................................................................................................
2. Učebnica - strana 7, úloha č. 3 - vypracujte do zošita vo forme tabuľky.Úlohy napíšte do zošita. 

Zošity budem kontrolovať po návrate do školy.
Kto má možnosť, môže úlohu odfotiť a poslať na môj Fb.

9. A

18. 10. 2020

Viera Múdra - Zadanie č. 1 

Milí žiaci budete pracovať s učebnicou Geografia  pre 6. ročník.                                                        PODNEBIE  A  PODNEBNÉ  PÁSMA    ( str.  9 - 11  ) - prečítať  učebný  text,  pozrieť obrázky a mapy ,  do zošitov  prepísať text v oranžovom rámčeku na str. 11.                                                    TYPY  KRAJÍN  NA  ZEMI  -  STEPI  A  LESY MIERNEHO  PÁSMA   ( str. 12 - 14 ) - prečítať učebný text, pozrieť obrázky , do zošitov prepísať text v oranžovom rámčeku na str. 14.                  ŽIVOT  ĽUDÍ  VO  VYSOKÝCH  POHORIACH   ( str. 15 - 17 ) - prečítať učebný text, pozrieť obrázky, do zošitov prepísať text v oranžovom rámčeku na str. 17.

 V učebnici  nájdite a napíšte odpovede na otázky :

1 .  Čo je počasie ? .........................

2.  Ako podnebie ovplyvňujú teplé morské prúdy ? ..............................

3.  Kde sa rozprestierajú stepi ? ........................................

4.  Aký význam pre človeka majú lesy ? .....................................

5.  Na akých miestach  na Slovensku žije väčšina obyvateľov. ........................

              Otázky a odpovede napíšte do zošita.  Úlohu budem kontrolovať po návrate do školy, alebo ju odfoťte a pošlite na môj FB





Obrázky skvele doplnia obsah článku a vzbudia v čitateľoch záujem ho otvoriť. Prvý obrázok sa zároveň zobrazí aj v náhľade. Zaujímavý úvodný obrázok vám tak pomôže zvýšiť atraktivitu vášho článku.

Úvodný odstavec čitateľom objasní hlavnú tému článku. Pokiaľ ho zobrazíte aj v prehľade všetkých článkov, pomôžete čitateľom s rozhodovaním, ktorý príspevok je pre nich zaujímavý. Nezabudnite úvodný odstavec odlíšiť od zvyšku textu. V nasledujúcich riadkoch nájdete ďalšie tipy, ako články upravovať.

Jednoduché a krátke články vám pomôžu udržať čitateľov v obraze. Zaujímavý úvodný odstavec a stručný, informatívny obsah zaručia, že sa k vám budú radi vracať pre ďalšie novinky.

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky